Linus blir ny vd

Linus Ekqvist, ny vd för Krokomsbostäder

Nu är det klart att det är Linus Ekqvist som blir Krokoms­bo­städ­ers nya vd. Linus Ekqvist kommer närmast från Taxi Öster­sund där han har varit vd och han tillträder den 1 april.

Rekryteringsarbetet inleddes på sensommaren och under hösten har Krokomsbostäder med stöd av ett lokalt rekryterings företag arbetat med att hitta en ersättare till vår förra vd Kenneth Karlsson. Bengt Olofsson är ordförande i Krokomsbostäders styrelse och han berättar att intresset för tjänsten har varit stort.

- Med 28 sökande har vi haft en grannlaga uppgift att sortera ut dem som vi ansåg bäst skulle matcha rollen som vd för vårt bolag. Efter en lång och intressant process kan vi nu äntligen meddela att vi har skrivit avtal med vår nya vd, säger Bengt Olofsson..

Linus Ekqvist är 43 år och bosatt i Brunflo. Han arbetar för närvarande som vd för Jämtlands största taxibolag - Taxi Östersund 199 000 AB - där han tjänstgjort i närmare 3 år. Linus har en bakgrund från fastighetsbranschen då han före sin nuvarande roll var vd för Storsjö Förvaltning AB, ett fastighetsförvaltningsbolag verksamt i Östersund. Linus säger att det känns riktigt roligt och utmanande att tillträda som vd i Krokomsbostäder AB.

- Bolaget är mycket välskött och har en viktig roll att fylla i den framtida samhällsutvecklingen och tillväxten i Krokoms kommun. Jag ser fram emot att tillsammans med all kompetent personal ta mig an bolagets framtida utmaningar, säger Linus Ekqvist.

Bengt Olofsson: 0640 164 51